W ramach zarządzanie targowiskiem wykonujemy:
– Pobieranie opłaty targową od podmiotów prowadzących działalność handlową na targowisku, w wysokości ustalonej uchwałą nr LX/417/22 Rady Miejskiej w Poniatowej z dnia 17 sierpnia 2022 r., (Dz. Woj. Lub. Z 2022 r., poz 4050), wydając na dowód kwit z bloczka opłaty targowej określający wysokość zainkasowanej opłaty;
– Pobieranie opłaty rezerwacyjnej;
– W piątki i soboty zwolnieni od opłaty targowej są osoby i jednostki, które są podatnikami podatku od nieruchomości w związku z przedmiotami opodatkowania położonymi na targowisku oraz rolnicy i ich domownicy zgodnie z ustawą z dnia 29 października 2021 r., o ułatwieniach w prowadzeniu handlu w piątki i soboty przez rolników i ich domowników (Dz. U. z 2021 r., poz. 2290);
– Prowadzenia dokumentacji ewidencji i rozliczeń dysponowanych na targowisku składników majątkowych oraz należności i zobowiązań wynikających z prowadzenia targowiska;
– Egzekwowanie obowiązującego regulaminu jego postanowień wobec osób prowadzących na targowisku działalność gospodarczą;
– Egzekwowanie należnych opłat oraz występowanie na drogę sądową przeciwko osobom uchylającym się od ponoszenia opłat;
– Utrzymanie targowiska i urządzeń handlowych we właściwym stanie technicznym i sanitarnym, a także współdziałanie z organami sanitarno- epidemiologicznymi i weterynaryjnymi w zakresie stosowania przepisów o dozorze nad obrotem artykułami żywnościowymi i mięsem;
– Utrzymanie należytego stanu sanitarnego toalet;
– Zapewnienia odbioru odpadów komunalnych w sposób umożliwiający segregację poprzez utworzenie gniazda śmieciowego i ustawienie pojemników na odpady zmieszane i zbierane selektywnie;
– Drobnych napraw nawierzchni utwardzonej;
– Utrzymania zieleni w należytym stanie porządkowym;
– Odśnieżania alejek targowych i ich posypywanie w okresie zimowym.
Link – PROWADZENIE HANDLU W PIĄTKI I SOBOTY PRZEZ ROLNIKÓW I ICH DOMOWNIKÓW